Pistolgubben :D

Hej igen:D

Ville bara snabbt berätta en rolig historia som hände mig, Hazal och dejan när vi var ungefär 12-13år :)

De va så att en gubbe som brukar ta drogen inte bodde långt ifrån oss..
Min pappa brukade alltid prata med gubben.. Tyvär -.-
Nä men hazal skulle resa till turkiet samma dag så hon hållde massa drickor och baguetter till resan. Så jag och dejan stog ungefär utanför mig och pratade med henne, så kommer den gubben då och jag sa till dejan och hazal vi hälsar på han hälsar han inte tillbaka så är han droga.. Vi hälsar helt snäll men fick inget svar så vi backade upp mot gräsmattan tills vi ser att han stoppar in handen under jackan och drar fram en pistol.. Hazal får panik och kastar sina drickor och baguetter i luften och springer iväg jag både sprang och skratt för hazal såg så rolig ut, gubben sköt (stavning?) mot hazal men missa såklar sen direkt efter de stack han till affären nedför oss och rånade där. Han sköt även kvinnan som jobbade där i foten. Polisen kom och vi fick ha typ "förhör" och berätta vad som hade hänt!! Efter den dagen såg jag gubben aldrig mer men fyfan va rädda vi var!!

En annan gång så skulle min pappa sälja hans bil till hans jobbar kompis (som var alkholist). Men gubben ville ha bilen billigare men min pappa sa nej! Så jag sitter i mitt rum och hör min pappa skrika.. Det ända jag tänkte på vad har madde (syrran) gjort nu?! Men när jag öppnat min dörr ser jag att han skriker från balkongen :O
Jag springer ut till balkongen och kollar vad som hände. Jag är sån person som kan få en blackout när som helst för vad som helst. Så när jag kommer ut då ser jag gubben håller på att kasta tändare på min pappa så jag frågade " vad är de som händer pappa?" Min pappa ba han försöker förstöra mina däck på bilen.. Då kom de såklart.. Min blackout vad tror du inte jag gör? Springer ut till gubben lufter handen ba stick härifrån annars får du en smäll så du däckar! Då drar gubben upp én kniv från fickan och jag ba öhhh omg?! Tänkte vad ska jag göra springa eller stanna och man hör min mamma skrika från balkongen " MATHIAS KNIIIIV SPRIIIING KNIIIV MATHIAS SPRIIIIINH KNIIIV SPRIIIIING HJÄÄÄÄÄÄLP" Jag ba shit ta de lugnt kniven är fucking mindre min lillfinger.. Men då kom de en kille springande från hållplatsen för att hjälpa mig då och då sticker gubben hem! Gubben bor liksom 5min ifrån mig. men mina föräldrar ringer polisen-.- Polisen kommer och ville prata med mig eftersom han hotade mig med kniv så efter jag berättat händelsen så frågade dom min papa " hur kändedu när din sån blev hotat?" Vet ni vad han svarar? Vet inte, men min bil den kunde förstöras vad ska jag göra med min bil jag ba öööh? tack för den pappa din bil är värdare mig ? hahah skit kul gubben fick inte fängelse men han var tvungen att sluta sitt jobb och flytta från sverige:D that's life ;) aja hejdå :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0